WE RIJDEN WEER

Frankrijk 2021          dag 24          di 19 oktober 2021          Mazan - Guillestre          249 km

We staan vanochtend om 06:00 op, want we willen om 07:15 vertrekken naar de Fiat-garage in Carpentras. Daar moeten we om 08:00 zijn. Dat lukt ruim. De bus wordt meteen onder handen genomen. Iets na 09:00 uur komt de garagehouder vertellen dat ze klaar zijn. De remblokken zijn nog als nieuw, maar de sensor rechtsvoor is defect. Ze hebben het waarschuwingssysteem maar uitgeschakeld (de blokken zijn nog prima, dus uitschakelen levert geen risico op). We hoeven  tijdens de rest van de reis niet meer naar het waarschuwingslampje te kijken.

We rijden om 09:30 weg uit Carpentras en gaan via Malaucène naar de noordelijke toegang tot de Mont Ventoux. Het is er behoorlijk rustig. We passeren 3 zwoegende fietsers en hebben 2 auto’s als tegenligger. Op de top stoppen we om van het panorama te genieten en om foto’s te maken.

wazig uitzicht richting Mazan

in oostelijke richting kijkend

het witte gebouw

een weg op de maan?

ze zijn er bijna!

heel veel stenen

Halverwege de afdaling stoppen we bij Chalet Reynard voor een cappuccino met pain au raisins. Van hier dalen we verder af naar Sault. Onderweg komen we veel fietsers tegen. Je kunt daaraan goed zien dat de klim vanuit Sault relatief licht is.

Chalet Reynard

In Sault namen we de D950, tot Revest-du-Bion. Daar begint de weg naar de Col du Negron. Aanvankelijk mopperen we een beetje op TomTom, want het is weer zo’n smal slingerweggetje (gelukkig zonder steenslag), maar de afdaling is gewoonweg schitterend. Hebben we tot Mazan eigenlijk nergens gemerkt dat het al herfst is, de afdaling naar Sisteron is gelardeerd met prachtige herfstkleuren.

herfstkleuren tijdens de afdaling van de Col du Nagron

Vanaf Sisteron volgen we het dal van de Durance richting Briancon. We stoppen bij een camping in Guillestre.

dag 23

dag 25